Dag 3 Mini vakantie Grevelingenmeer

Marina Port Zelande is ons reisdoel voor vandaag. Yes wat hebben we er lang van gedroomd, om met een eigen zeilboot hier aan te leggen! Vandaag is die dag😍.

We verlaten Archipel op de motor, de wind staat recht op de neus van de boot, op de koers die we moeten varen. Omdat het een smalle vaargeul is en er weinig wind staat varen we het eerste stuk op de motor. Zodra het kan heisen we de zeilen en trekken we het 2e rif eruit dat er nog in zat van gisteren. We ontvangen appjes van vrienden, die vragen waar we vandaag en morgen uithangen om samen sterke verhalen te vertellen.

We hebben tevens in de haven een afspraak, voor aanschaf van een bij-boot. Ach en toen zijn we meteen maar blijven overnachten in Port Zelande, een bijzondere plek voor mij en Cindy, omdat ik er zo vaak met mijn vader ben geweest. Hij zou het schitterend gevonden hebben deze minitrip. Pap ik denk aan je😉en op deze momenten, op deze plek, mis ik je enorm, wat was ik graag samen met je gaan zeilen, hier op de Grevelingen.

Reactie plaatsen

Reacties

Barry Peters
2 jaar geleden

Hee Roy, mooi avontuur weer! Ik kan me voorstellen dat je op zo’n bijzondere plek op zo’n bijzonder moment je vader sterk mist. Veel sterkte! 🕯🙏🏼 Voor tijdens de hondenwacht op zee, tijdens zo’n prachtige wolkenloze midzomernacht: Een ster aan de hemel.. kijk vlug, als licht dat ik vertrouw.. het knipoogt terug.., Het omarmt mij .. en fluisterd: ‘ik waak over jou’.. 😉💪🏼

Cindy en Roy

Hallo Barry,

Bedankt voor je lieve bericht. Volgend tripje staat gepland in juni, zie de kalender op deze pagina, de plannen zijn er om bij Roompot naarbuiten, bij Vlissingen weer naarbinnen😉. Alleen als de weersvoorspelling goed is natuurlijk.